Cover6

Нові правила оформлення е-лікарняних

Напишіть нам

academy@kpmg.ua-+380504892975Бізнес-центр "Senator", вул. Московська, 32/2
academy@kpmg.ua
-
+380504892975
Бізнес-центр "Senator", вул. Московська, 32/2

Персональні дані

Нові правила оформлення е-лікарняних

Фондом соціального страхування та Пенсійним фондом України було здійснено всі необхідні кроки для початку роботи Електронного реєстру листків непрацездатності та запуску Електронного реєстру:

🔹затверджено протоколи інформаційної взаємодії та технічні вимоги;
🔹внесено зміни до інформаційної системи Фонду;
🔹проведено тестову передачу даних;
🔹створено службу страхових експертів-лікарів, на яких покладено проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності;
🔹створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.

Електронний лікарняний, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника — це документ, що зареєстрований в зазначеному МОЗ порядку і має індивідуальний номер в спеціальному реєстрі. Саме він є підставою для нарахування страхових виплат Фондом соціального страхування України.

➡️Медичний заклад на підставі медичного висновку вносить до Реєстру інформацію про тимчасову втрату працездатності та надсилає її Пенсійний фонд України.

➡️Лікар, який робить цей запис (відкриває / закриває лікарняний листок), засвідчує його своїм електронним підписом, а також має внести до системи найменування страхувальника, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в ЄДР.

➡️Пенсійний фонд присвоює цьому запису унікальний номер — єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. З цього моменту електронний листок непрацездатності вже існує, тобто інформацію про нього може отримати та Фонд соціального страхування, і роботодавець.

➡️Роботодавець, з’ясувавши від працівника, що той хворів, далі знаходить про це інформацію в Реєстрі, робить витяг із Реєстру (крім інформації про тимчасову непрацездатність працівника, у ньому буде зазначено присвоєний індексний номер, зафіксовано дату й час формування). Отримати витяг можна буде в електронній формі. Роздрукований витяг вважатиметься лише копією.

➡️При введенні електронного листка непрацездатності працівнику не потрібно приносити жодних документів на місце роботи, щоб, наприклад, продовжити щорічну відпустку в разі тимчасової непрацездатності. Працівнику достатньо буде повідомити роботодавця будь-яким способом про продовження щорічної відпустки, а про лікарняний роботодавець отримає витяг із Реєстру самостійно.

➡️Комісія (уповноважений) із соцстрахування, створена на підприємстві, розглядає листок непрацездатності та ухвалює рішення щодо його оплати, складає протокол комісії із соцстрахування про призначення (відмову) виплат за тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

➡️Бухгалтерія розраховує та нараховує:

🔸оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності;
🔸суму допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю,
🔸суму допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

Бухгалтерія також формує заяву-розрахунок та надсилає її Фонду соціального страхування. Страхувальнику також надається можливість переглядати, формувати та друкувати заяви-розрахунки за листками непрацездатності.

Отримавши від ФСС заявлені суми допомоги, роботодавець виплачує їх застрахованим особам, звітує про це ФСС, який вносить відповідну інформацію до Реєстру.

У зазначеному алгоритмі ще можливі зміни, відбувається узгодження нормативно-правових актів.

Джерело та більше інформації за посиланням.

Читайте також